Hoofdsponsor

Sponsor TVO nu!

“SponsorKliks,

9 juli was het eindelijk zo ver. Het eerste jeugdkamp in de geschiedenis van TVO. Weken van voorbereiding gingen eraan vooraf om de kinderen een zo leuk mogelijke tijd te bieden. De begeleiding bestond uit Suzanne, Maarten, Jeroen, Gert-Jan, Mark, Falco en Jochem. Wat hadden we een geluk met het weer! Geen spatje regen en iedereen kon in zijn t-shirt en korte broek naar buiten. Zaterdagochtend om half werd er verzameld bij TVO. Vanuit Oosterhout werd er koers gezet richting Velp.

Eenmaal aangekomen in Velp was het snel de luchtbedden opblazen en de matjes uitrollen, heel even voetballen en de broodjes knaks stonden al klaar! Na het eten Was het woord aan Falco en Mark. Zij hadden een aantal spellen klaar gezet op het veld. Op de groene zeep baan werd één ding duidelijk, helaas waren er ook twee saaie begeleiders die geen buikschuiver durfden te maken, en dit waren in ieder geval niet Falco en Jeroen. Enkele andere spellen die werden gedaan waren Kubs, frisbeeën en voetballen.

Van al het spelen hadden de kinderen en de begeleiding natuurlijk ontzettende honger gekregen. Gelukkig hadden we een ervaren barbecuër in ons midden: Jeroen. hij had voor het vlees gezorgd en nam de bereiding ook nog eens op zich. Door het goede weer konden we met z’n allen buiten eten wat erg gezellig was. Na het eten was het tijd voor het ‘Grote TVO spel’. Hiervoor hadden wij twee ‘gast’ presentatoren geregeld: Achmed en Zeven-zonder. In dit spel werden de begeleiders en kinderen verdeeld over drie teams. In dit spel kon je punten scoren door onder andere zoveel mogelijk foto’s proberen te onthouden en vervolgens op te schrijven en door woorden te maken met letters die op je buik en rug geplakt waren. Daarnaast werden de begeleiders beoordeeld op hun jeugdzonden. Wie had er vroeger veel gespijbeld en wie wil er nog wel eens door een grote plas water rijden zodat voetgangers nat worden? De kinderen weten het nu… De winnaars van het spel werden beloond met een grote rol Smarties. Na dit spel was het al donker geworden. Het ideale moment voor een echt kampvuur! In het bos waren Jeroen, Falco en Jochem bezig met het bouwen van een mooi vuurtje. Zeg je kampvuur, dan zeg je marshmallows. De kinderen en begeleiders konden deze op een stok prikken en boven het vuur houden. Toen de maan al flink begon te schijnen was het tijd voor de nacht. Iedereen sliep in een grote ruimte wat zorgde voor een gezellig rumoer. Toch gingen de oogjes al snel dicht. De begeleiders konden proosten op een geslaagde dag.

De volgende ochtend werd iedereen rond half negen wakker. Al werd Maarten ruig wakker gemaakt met een heftig kussengevecht, hij heeft het ternauwernood overleefd! Ondanks het kussengevecht was iedereen mooi op tijd voor het ontbijt! Waar sommige last hadden van een licht ochtendhumeur waren anderen al flink in de weer met de voetbal. Toen iedereen was voorzien van een volle maag was het tijd voor een nieuw spel: levend stratego! Hierbij werd iedereen opgesplitst in twee teams. Elk team moest zijn vlag verstoppen. Vervolgens was het aan iedereen te taak om de vlag te vinden. Jochem blonk als spelletjesliefhebber uit door tweemaal de vlag te vinden. Ook Tim wist een vlag te vinden wat de einduitslag 3-0 maakte. Van al het rennen was iedereen warm en bezweet geworden. Hoe kan je dan het beste afkoelen? Juist! Door te gaan zwemmen! Met de hele club gingen we onder begeleiding van Maarten, Gert-Jan, Falco en Jochem naar zwembad Valkenhuizen. Hier waren grote zwembaden met duikplanken van wel vier meter hoog. Ook was er lange een glijbaan. De kinderen hadden zich hier goed vermaakt. Van al het zwemmen kregen we natuurlijk beren honger. Ondertussen waren Suzanne en Jeroen bezig het met inpakken van de slaapspullen. Falco en Jeroen gingen daarom bij thuiskomst voor iedereen friet en snacks halen. Dit was de ideale afsluiting van een zeer geslaagd jeugdkamp.

TVO Kamp Groepsfoto

We zijn ontzettend blij dat we iedereen een geweldig weekend hebben bezorgd. De kinderen hebben elkaar weer beter leren kennen en echte vriendschappen zijn ontstaan! Dit jeugdkamp geeft ons allemaal de motivatie om volgend jaar wederom een geweldig jeugdkamp te organiseren. We willen Suzanne, Maarten, Jeroen, Gert-Jan, Mark, Falco en Jochem en alle kinderen bedanken voor dit onvergetelijke weekend. Fijne vakantie allemaal en tot volgend jaar!

Joomla Template by Joomla51.com